Bericht van Wonen Plus Welzijn:’Onze dienstverlening met ingang van dinsdag 15 december 2020′
Aan: iedereen die gebruik maakt van de diensten van Wonen Plus Welzijn of deelneemt aan onze activiteiten
Betreffende: aangescherpte maatregelen met ingang van dinsdag 15 december 2020
Door de nieuwe coronamaatregelen van de landelijke overheid, die vandaag ingaan, zien we ons als Wonen Plus Welzijn genoodzaakt om onze dienstverlening aan deze verscherpte maatregelen aan te passen. In elk geval duurt dit tot en met 18 januari 2021. Het zijn lastige en moeilijke tijden, waarin wordt verwacht dat we mee bewegen met wat de huidige situatie voorschrijft. In deze extra nieuwsbrief geven we een overzicht van hoe de dienstverlening van WPW er de komende maand uitziet en wat dit betekent voor u als bezoeker, deelnemer of
abonnee.
We gaan vooral zoveel mogelijk uit van het ‘ombouwen van de dienstverlening’ in plaats van afbouwen. We vinden het heel belangrijk dat we contact met elkaar houden, de verbondenheid blijven voelen en aandacht voor elkaar hebben. Ook wanneer dat telefonisch, op afstand of digitaal moet gebeuren, organiseren we dat met en voor elkaar.
Hoe ziet de dienstverlening van WPW eruit tot in elk geval 19 januari 2021?
Wat wel doorgaat met inachtneming van de maatregelen die al gelden:
De dagbestedings-activiteiten voor mensen met dementie in OC Schagen, OH Wieringen, OH Langedijk, Huis ten Oghe in Callantsoog en De Horst in Heerhugowaard blijven open. Werkleerbedrijf De Factorie (op indicatie) in Schagen blijft in bedrijf. De maaltijdbezorging blijft zoals gebruikelijk plaatsvinden. De boodschappendienst gaat door. Al onze telefonische servicepunten blijven bereikbaar of worden doorgeschakeld naar een centraal punt. Wij verzoeken u om niet fysiek langs te komen.
Wat niet doorgaat of op een alternatieve manier wordt aangeboden:
Alle bezoekers van Doet en Ontmoet bijeenkomsten van WPW en soortgelijke (ontmoetings-) bijeenkomsten worden persoonlijk benaderd. We bieden alternatieve vorm van contact houden aan (bellen, telefooncirkels, beeldbellen e.d.). Voor kwetsbare bezoekers kunnen naar behoefte alternatieve, besloten activiteiten georganiseerd worden door beroepskrachten. Dit altijd in overleg en op afspraak.
Alle cursussen, bijeenkomsten, activiteiten e.d. van andere partijen in WPW-locaties, kunnen niet plaatsvinden.
Sportactiviteiten, vanuit WPW georganiseerd, gaan niet door. We organiseren geen activiteiten en koffiedrinken in de gemeenschappelijke ruimtes van de woonzorglocaties die we onder onze hoede hebben. Ook daar zoeken we samen met de bewoners naar alternatieven om contact te houden. Persoonlijk vervoer kan niet worden uitgevoerd. Er worden geen tuinklussen of praktische klussen aan huis gedaan. Er vinden geen fysieke huisbezoeken door vrijwilligers plaats.
Tenzij:
Alle diensten met persoonlijk contact waarin mensen thuis worden bezocht (administratie, huisbezoek, voa, e.d.) worden omgezet in telefonisch contact en via beeldbellen. Daarin kunt u op een aangepaste manier contact met vrijwilligers houden. Dit kunt u aanvragen via onze servicepunten. In specifieke, urgente situaties kan op aanvraag een beroepskracht langskomen voor hulp of ondersteuning.
Dit is een globale schets van hoe de dienstverlening van WPW er tot nader bericht uitziet. Bij urgente situaties kunt u altijd met de beroepskracht naar een alternatieve oplossing zoeken en de servicepunten blijven bereikbaar. We verzoeken u hier niet langs te komen, maar telefonisch of via de mail contact te zoeken.
We hebben extra aandacht voor onze kwetsbare abonnees, klanten en deelnemers van de groepen en we bekijken in noodsituaties wat we kunnen betekenen.
Digitaal ontwikkelen we steeds nieuwe mogelijkheden, om toch in contact te blijven met anderen. Zo is het mogelijk om een tablet in bruikleen te krijgen. U kunt aansluiten bij de digitale ontmoetingen via Skype zoals het ‘Kopje thee met WPW; bij ‘ActiviteitOnline’ en het Matchcafé. Ook aansluiten bij een telefooncirkel behoort tot de mogelijkheden. Neem vooral contact met ons op als u hier meer over wilt weten, bij wilt aansluiten of misschien
zelf ook actief in wilt zijn.
We realiseren ons dat deze verscherpte maatregelen, juist in deze tijd van het jaar, zwaar kunnen vallen. Bij vragen: aarzel niet om contact met ons op te nemen. We doen onze uiterste best om alternatieve oplossingen te vinden zodat we toch het contact blijven houden en er kunnen zijn voor wie ons nodig heeft.
We wensen u Goede Feestdagen toe en een Voorspoedig en Gezond 2021.
Met vriendelijke groet,
Medewerkers Wonen Plus Welzijn
Telefoon: 0224-273140
Mail: info@wonenpluswelzijn.nl
Website: www.wonenpluswelzijn.nl
(contact is ook mogelijk via de mail van uw lokale Servicepunt)
Neem contact met ons op….
Aarzel niet om contact op te nemen bij vragen of als er zaken onduidelijk zijn. Ook wanneer u zelf
nog twijfelt of het gezien uw persoonlijke situatie wel verstandig is om vrijwilligerswerk te doen,
dan hebben we daar alle begrip voor. Met elkaar komen we tot de beste, meest veilige manier
van samenwerken!